Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Fiscaal wit klussen als particulier. Hoe moet ik dat aanpakken?

Ik klus privé wel eens wat bij, omdat ik de beste web ontwikkelaar ben van Europa op z'n minst.
Maar hoe moet je dat wit doen als particulier zonder KvK inschrijving? Is dat gewoon je ontvangen betaling aan het eind van het jaar invullen op je aangifte? Of is er meer voor nodig?
Of hoeft alleen de opdrachtgever verder iets te regelen met de fiscus?
Ik heb hier totaal geen verstand van jongens. Gelukkig heb ik meer verstand van php/mysql/javascript/apache

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Rieneke1
12 jaar geleden
het is moeilijk bescheiden te blijven, als je zo goed bent als jij, la la la ;)
dank jove, ik zit dankzij jou vrolijk zingend voor de pc :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, jij snapt tenminste mijn humor! Al ben ik nog nooit iemand tegengekomen die beter is dan ik ;) Maar beantwoord nou eindelijk maar eens mijn vraag! haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zit alleen wel weer dat rotliedje in mijn hoofd, Rieneke ; en bedankt ! Zal je staks mijn dochters weer horen (want ik heb nogal de neiging om wat in mijn hoofd zit er uit te gooien..:lol:)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De beste webontwikkelaar (1 woord) van Europa, op zijn MINST nog wel, en nog nooit gehoord van de Tupperware-constructie ?? Foei toch ;-)

In principe kun je deze inkomsten gewoon opgeven als neveninkomsten, en de kosten die je er voor moet maken daar weer van aftrekken om te zien over welk bedrag je belasting moet betalen (hetzelfde percentage als je normaal aan belasting betaalt, TENZIJ je door dat bedrag in een andere schijf terecht zou komen - waarbij je je nog even achter je oren moet krabben of bijverdienen dan wel slim is).