Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ik geen voorlopige aanslag krijg en mijn gegevens controleerd worden, wat kan er gebeuren?

Ik ben een student en heb 5 banen gehad, maar deze brief maakt mij bezorgd. Ik krijg namelijk geld terug en na aanleiding van de gegevens die ik heb ingevoerd gaan ze het controleren. Wat kan er gebeuren?

12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de belastingdienst en stel daar je vraag, daar hebben ze je gegevens en kunnen je vraag goed beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gaan de gegevens controleren die jij en je werkgevers hebben opgegeven en aan de hand daarvan krijg je je aanslag,maar zelf vind ik dit wel vreemd want de inkomsten van personen die een voorlopige aanslag krijgen wordt hierna ook pas berekend of de voorlopige aanslag wel juist is en pas hierna krijg je een definitieve aanslag. Zo is het altijd hier bij ons gegaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zit in de grote steek proef je wordt extra gecontroleerd. Als je alles netjes hebt ingevuld en naar waarheid heb je niets te vrezen.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Vindt u het dan niet raar dat ze zeggen dat ik na aanleiding van mijn ingevulde gegevens gecontroleerd word?
ronron1212
12 jaar geleden
nee dat is het recht van de belastingdienst. Je zit gewoon in een steekproef.
Steekproef kan, maar volgens mij merk je daar niks van en krijg je dan wel gewoon een voorlopige teruggave.

Waarschijnlijk heeft de computer bij jou iets gevonden wat niet "normaal" is.
Maak je geen zorgen, dat hoeft verder niks te betekenen.
5 verschillende banen hebben maakt de kans al een stuk groter dat er ergens iets fout is gegaan.
Misschien kloppen jouw gegevens niet met dat wat een van je werkgevers heeft opgegeven.
Misschien gaan willen ze iets checken met een anders instantie. (bijvoorbeeld het UWV)