Waarom ontvang ik geld en moet ik tegelijkertijd betalen aan de Belastingdienst?

Begrijp jij dit?:

Ik kreeg twee brieven over de voorlopige aanslag 2010. De ene brief zegt dat ik 67 euro moet betalen. De andere brief zegt dat ik 103 euro ga ontvangen.

Beide heb ik op dezelfde dag ontvangen.

Als ik bel naar het info nummer van de Belastingdienst, krijg ik steeds te horen: al onze medewerkers zijn in gesprek, we verbreken nu de verbinding. Met als gevolg dat ik continue opnieuw hetzelfde keuzemenu doormoet. Weet iemand een reden waarom ik zowel moet betalen als ga ontvangen?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een keer de volgende tip gekregen: Als een nummer niet bereikbaar is, bel dan een ander nummer van dat bedrijf. Dan kun je intern doorverbonden worden. Werkt vaak prima. Dus als je een ander nummer hebt (op de site van de Belastingdienst worden er een paar genoemd) probeer het dan op die manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft u de brieven op juistheid gecontroleerd?
Aan uzelf geadresseerd?
Allebei hetzelfde aanslagnummer?
(u kunt bv zorgverzekering of huurtoeslag terug moeten betalen oid)
Allebei hetzelfde burgerservicenummer?
Snuffel
12 jaar geleden
Beste Sxiopo, Ja, alles hetzelfde, adres, burgerservicenummer. Vreemd hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan een minimaal verschil zitten in het aanslagnummer.
(1 letter of 1 cijfer)
Snuffel
12 jaar geleden
Beste Sxiopo, Ja, dat klopt!! Er is een letter anders. Goh, had ik nog niet opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over verschillende aanslagen

Het beste antwoord

de overheid is een grote organisatie, het is voor hun makkelijker om deze transacties apart te verwerken dan samen te voegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien over een deel krijg je wat en over een ander deel moet gij nog wat betalen