Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je je hele administratie uitbesteden?

Ik wil graag mijn hele administratie uitbesteden. Zowel privé als zakelijk. Ik heb er namelijk te weinig tijd voor. Bestaat zoiets?

Taken:
- Belastingaangifte privé
- Belastingaangifte zakelijk
- Facturen ontvangen en opnemen in administratie
- Boekhouding doen en bijhouden met alle aspecten

Eindproduct: (lees: het enige wat ik wil doen)
Een periodieke lijst ontvangen met betalingen die ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
806

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn inderdaad voldoende administratiekantoren die dit voor je willen doen.
Dit betekent dat ze de boekhouding van je onderneming bijhouden, je aangiftes doen voor de inkomstenbelasting en de omzetbelasting, contact met de belastingdienst opnemen als er iets is en dat je periodiek een overzicht van opbrengsten en kosten ontvangt. Het ontvangen van een zakelijk betalingsoverzicht is over het algemeen ook prima mogelijk.

Maar... de meeste zullen er niet op zitten te wachten dat al jouw correspondentie zoals (privé-)facturen, (privé-)bankafschriften ed op hun postadres wordt afgeleverd. Je zult er dus wel vanuit moeten gaan dat je deze zelf ontvangt en dan afgeeft of doorstuurt.

Ik heb nog nooit meegemaakt (ik werk in deze branche) dat een klant ook zijn privé-boekhouding in zijn geheel wilde laten doen. Is het mogelijk, vast wel, maar eventueel is het handiger om eenmalig te laten vaststellen welke privé-kosten je hebt en zoveel mogelijk te laten betalen met automatische incasso's. De paar facturen die je dan nog over houdt, zijn zo betaald.

Kijk welke administratiekantoren of zelfstandige administrateurs er in je omgeving zitten of informeer bij bekenden met wie ze goede ervaringen hebben. Informeer vervolgens of ze je kunnen bieden wat je zoekt. Vraag met name naar het doen van de privé-administratie. Zoals vermeldt, is dat namelijk vrij ongewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk, er zijn genoeg boekhouders die dat tegen betaling voor je willen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je administratie kantoren voor je vindt ze in praktisch elke plaats van nederland.
(Lees meer...)
ronron1212
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding