- als er een factuur uit een vorige BTW aangifte periode later wordt ingevoerd, wordt deze dan nooit meer in de aangifte meegenomen?

Stel dat er op 1 augustus 2009 een inkoop of verkoopfactuur wordt
ingeboekt die op 30 juni 2009 is gedateerd - nadat er al aangifte is gedaan over het tweede kwartaal van 2009, dan wordt deze niet in de aangifte over het derde kwartaal meegenomen en blijft de BTW dus
onverrekend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

In de aangiftesoftware die ik heb wordt deze aangifte gewoon meegerekend over het 3e kwartaal. Mijn software berekent namelijk de totale btw over 2009 minus de al aangegeven btw.

Ik weet niet of andere aangifteprogrammas dat ook doen, maar in principe is het zo dat uiteindelijk via een suppletie een herberekening wordt gemaakt over het hele jaar. Dan komt die btw uiteindelijk toch bij de juiste persoon of instantie terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp dat je kwartaalaangifte doet.
In dat geval dient al de BTW van in- en verkoopfacturen die gedateerd zijn in de periode vanaf 1 april t/m 30 juni te worden aangegeven en betaald op de laatste werkdag van juli.

Toegevoegd na 20 minuten:
De BTW die in jouw verkoopfactuur gedateerd 30 juni zit, moet dus uiterlijk eind juli in het geldkistje van de Belastingdienst zitten.