Wat voor soort toeslag kunnen nog aanvragen?

Ik met mijn vrouw samen netto inkomen ongeveer 1500 euro,we hebben zorgtoeslag,huur toeslag en kinderkorting toeslag.

Mijn vraag is:wat nog meer toeslag mogen we nog aanvragen bij het belastingkantoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag alles aanvragen, of je het krijgt is wat anders ;)
ronron1212
12 jaar geleden
Dat is het wel niet genoeg dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, het is hier geen luilekkerland!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het geen luilekkerland is, wil nog niet zeggen dat je maar moet laten zitten waar je recht op hebt.

Antwoorden (7)

Meer toeslagen kun je niet krijgen je hebt alles al aangevraagd en gehad.
ronron1212
12 jaar geleden
Op de site van de belasting dienst kan je zelf uitrekenen waar je recht op hebt.
Maar meer als wat jullie al krijgen is er naar mijn mening niet.
Behalve als je gebruik maakt van kinderopvang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee jullie zitten samen behoorlijk boven bijstandsniveau dus dan vakt er niets meer aan te vragen
12 jaar geleden
Vermoedelijk heb je alle mogelijkheden al gebruikt.
Komen jullie toch moeilijk rond, neem dan contact met de gemeente - die kan je verder helpen met bijvoorbeeld een budgetteringscursus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt misschien nog kwijtschelding aanvragen van de reinigingsheffing.(Mits je geen auto hebt van een minimale waarde van €5000,= althans hier in mijn gemeente)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je nog recht op uitbetaling van de algemene heffingskorting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor moet je wel aangifte inkomstenbelasting doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aanvvragen gaat altijd via aangifte. Ook toeslagen vraag je aan via aangifte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom is het goed als je dat in je antwoord meldt ter verbreiding van kennis.
Wat voor de een zonneklaar is, is voor een ander een black box en geheel onbekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk hajete.. Jammer dat ik je hiervoor geen + kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toeslagen vraag je gewoon aan via een toeslagenformulier, dat gaat helemaal niet via je belastingaangifte. Je kunt natuurlijk wel op een verplichte aangifte rekenen, als je toeslagen aanvraagt.
Niet het netto-inkomen is bepalend maar het bruto-inkomen (het fiscale inkomen of loon voor loonheffing) ofwel wat de belastingdienst het verzamelinkomen noemt.
Dat is ook verklaarbaar omdat de loonheffing een voorheffing is op de inkomstenbelasting/premieheffing en dus niet definitief hoeft te zijn.
Je kunt na een aanslag namelijk inkomstenbelasting/ premieheffing moeten bijbetalen of terugkrijgen.
Daarom bruto-inkomen vermelden

Toegevoegd na 1 dag:
Bij de SVB kun je kinderbijslag aanvragen.