wanneer krijg ik het geld van de belasting terug

2 weken geleden heb ik aangiften van 2009 en 2011 gedaan bij de belasting, bij beide jaren zou ik geld terug krijgen. Wanneer zou ik het geld ongeveer op mijn rekening kunnen verwachten?

Toegevoegd na 3 minuten:
met 2011 bedoel ik 2010

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat je bedoelt aangifte voor 2010 ipv 2011? Als je dit voor 1 april had gedaan, krijg je waarschijnlijk voor juni je geld. Heb je dit na 1 april gedaan moet je langer wachten, ik zou het geld in ieder geval niet voor de zomervakantie verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je na 1 april aangifte hebt gedaan, zal je eind juni/begin juli je aanslag en je geld kunnen verwachten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet vóór 1 april?
Beste,
allebij de aangiften (2009 en 2010) zijn idd na 1 april ingediend bij de belastingdienst. Als je zeer veel geluk heb en de belastingdienst beetje bij is met het verwerken worden zij snel verwerkt, maar het kan ook ( weet ik uit ervaring ) zo maar maanden duren totdat je een beschikking ( en de teruggaaf op je bankrekening krijgt).

Reken idd niet erop dat je met de zomer op vakantie kan gaan en mocht het echt te lang duren kan je de belastindienst altijd even bellen hoe het ervoor staat.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aanslag over 2009 zal wel een half jaartje kunnen duren.
2010 komt later.
Opbellen helpt helaas niet om e.e.a. te bespoedigen.
Officieel krijg je de Definitieve Aanslag binnen 3 jaar. En dan niet binnen 3 jaar van 1 april tot 1 april, maar de belastingdienst heeft tot het einde van dat 3e jaar de tijd om het over te maken.

Je kunt wel binnen enkele maanden alvast een Voorlopige Aanslag krijgen, en het geld ook alvast, maar dat is zoals de naam al zegt: "voorlopig". Vindt de belastingdienst een foutje dan kan het zijn dat je (een deel van) dat geld ook weer terug moet geven.

Aangezien 2 weken geleden na 1 april was, kan het zijn dat die van 2010 extra lang gaat duren. Voor 1 april inleveren wordt eerder behandeld namelijk dan wat te laat binnen komt.

Ik wacht nog steeds op het geld (een erg leuk bedrag) dat ik over 2008 tegoed heb... Dat hoor ik dus voor 31 december van dit jaar toch eindelijk te ontvangen, volgens de regels.