Moet ik voor mijn zorgtoeslag doorgeven dat ik ben gaan samenwonen?

Ik heb een vraag over de zorgtoeslag die ik en mijn vriend krijgen( rond de 70 euro). Wij zijn sinds kort gaan samenwonen (niet getrouwd of een samenlevingscontract of iets). Ik sta nog bij mijn moeder op de zorgverzekering, hoe gaat dit? Moet ik aangeven dat ik ben gaan samenwonen? Of maakt dit helemaal niets uit voor de zorgtoeslag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De hoeveelheid zorgtoeslag die je ontvangt wordt berekent aan de hand van jouw inkomen en dat van je toeslagpartner. Waar eerst je moeder je toeslagpartner was, is dat nu je vriend. Dus ja, deze wijziging moet je doorgeven. Doe dit z.s.m. want je wil niet voor onverwachte verrassingen komen te staan als bijvoorbeeld je recht op toeslag verlaagd wordt en je volgend jaar alles moet terugbetalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat moet je doorgeven als je vriend nu je toeslagpartner is(of dit het geval is kan je bekijken op de site van de belastingdienst.). Doe dit liever nu, dna aan het einde van het jaar, dat voorkomt dat je wellicht geld moet terug betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veranderde situatie moet je wel melden.