Hoe kan ik op de site van de belastingdienst een aanvraag doen om de heffingskorting, of de z.g. aanrechtsubsidie maandelijks uitbetaald te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Via de volgende site kom je er wel.
Je kunt er veel formulieren downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet over 2010 die aanvraag voor 1 april (geen mop) hebben ingediend, tenzij je uitstel hebt verkregen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uitbetaling algemene heffingskorting via aangifte 2010
Hebt u de algemene heffingskorting over 2010 nog niet teruggekregen via een voorlopige aanslag over 2010? Dan kunt u via uw aangifte vragen om uitbetaling van deze korting. U ontvangt dan alsnog een voorlopige aanslag over 2010. Later ontvangt u de definitieve aanslag over 2010.

Let op!

Vraag de uitbetaling alleen aan als uw fiscale partner voldoende belasting is verschuldigd. Is hij te weinig belasting verschuldigd? Dan krijgt u te veel uitbetaald en moet u dat bedrag bij de definitieve aanslag terugbetalen.

Toegevoegd na 13 minuten:
voor 2011 een voorlopige teruggaaf aanvragen