Moeten studentenhuizen ook waterschapsbelasting betalen?

Wij wonen met 3 studenten in een studentenappartement en kregen van de gemeente Rotterdam een rekening van 270 euro! Moeten wij nu echt de stufie van deze maand direct doorsturen naar de gemeente?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Ja, het is logisch dat je een aanslag krijgt, je betaald waarschijnlijk ingezetenenomslag.

Als jullie echter allemaal studenten zijn, dan kunnen jullie kwijtschelding aanvragen.
Hoe dat moet staat op de website van jullie waterschap.
Je woont in Rotterdam, dus val je onder de Regionale Belastinggroep (De RBG).

In deze link kun je vinden hoe je de kwijtschelding moet aanvragen:
http://www.derbg.nl/deel-schieland/veelgestelde-vragen/vragenformulier/kwijtschelding/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterschapsbelastingrekeningen horen van het waterschap te komen, het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard.
Ik neem aan dat er een telefoonnummer op de brief staat, bel dat en leg jullie situatie voor, en als het om waterschapsbelasting gaat, vraag dan OF jullie in aanmerking zouden kunnen komen voor kwijtschelding, en zo ja hoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ze vallen sic onder het Hoogheemraadschap van Schieland en Krimpenerwaard.
Sinds januari 2010 zijn ze echter op organisatorisch niveau samengegaan met het Hoogheemraadschap van Delfland onder de naam De Regionale Belastinggroep (De RBG). Die partij is de partij die de rekeningen verstuurd.
In de eerste instantie vind ik water een basisrecht voor alles en iedereen en vind ik waterbelasting dan ook asociaal. Maar dat even terzijde.

Volgens mij kun je kwijtschelding aanvragen bij het waterbedrijf of gemeente o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is nou eenmaal niet gratis, het moet verzameld, gezuiverd, gecontroleerd, vervoerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waterschapsbelasting gaat niet over het leveren van water, maar o.a. ook over het tegenhouden van water zodat je droge voetjes houdt en verder het zuiveren e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep.