Welke stukken kunnen relevant zijn voor de aangifte inkomsten belasting?

Ik heb al verzameld:
- De waarde van levensverzekering
- Jaaropgave van werkgever

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Geldig legitimatiebewijs, paspoort of ID-kaart
Jaaropgave(s) werkgever, uitkeringsinstanties van uzelf en uw partner
Overzicht betaalde, niet vergoede ziektekosten
Catalogusprijs bedrijfsauto (“leaseauto”)
Overzicht van betaalde en/of ontvangen alimentatie
Overzicht ontvangen zorg- en huurtoeslag
Ontvangen voorlopige aanslag,en
Overzicht betaalde lijfrentepremies, laatste pensioenoverzicht
A-factor pensioenuitvoerder
Bankafschriften en overzichten spaarrekeningen en effecten
Aangiftebrief van de Belastingdienst
Kopie belastingaangiften voorgaande jaren

Huiseigenaren:
Jaaropgave geldverstrekker(s) lening(en) eigen woning
WOZ waarde woning per 1 januari van het betreffende belastingjaar
Notarisnota’s koop/verkoop eigen woning
Hypotheeksplitsing als niet al het met hypotheek geleende geld is gebruikt voor eigen woning

Toegevoegd na 12 uur:
Als je (bij)verdiensten hebt, vergeet dan niet de kosten
die daarop betrekking hebben bij te houden en af te trekken. Dat kan veel besparing opleveren aan inkomstenbelasting, premieheffing volksverzekeringen en inkomensafhankelijke zorgpremie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alle bedragen van de bankafschriften van 1 januari en 31 december.
Eventuele aandelen papieren.
Extra uitgaven kinderopvang.
Extra uitgaven ziektekosten.
Alle ontvangen rente.
Alle betaalde rente.

Toegevoegd na 1 minuut:
Reiskosten wonen-werken.
Giften.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de rente hoeft toch niet meer? (=vraagje, geen opmerking :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rente kunt aftrekken moet je ook de ontvangen rente opgeven ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, alleen betaalde rente voor de financiering van de eigen woning is aftrekbaar. Andere rente, zowel betaald als ontvangen, is fiscaal niet van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hajete, dankjewel en ik geef het elk jaar nog braaf door aan mijn boekhouder ;)"
Een overzicht met het saldo van je spaarrekening.