Als mijn moeder mijn studiekosten heeft betaald. Kan ik dan nog de studiekosten aftrekken in mijn belastingaangifte?

Ik ontvang geen prestatiebeurs/studiebeurs meer dus volgens de regels kan ik studiekosten wel terugvragen via mijn belastingaangifte. Maar mijn moeder heeft nu de studiekosten betaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als er een overeenkomst is tussen je moeder en jezelf waarin je de kosten moet terugbetalen dan kan je deze aftrekken van de belasting. Als deze overeenkomst er niet is en je niets hoeft terug te betalen kan je deze ook niet aftrekken.

Misschien kan je moeder dat wel maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van beiden mag het aftrekken, maar niet allebei