Waarom moet over accijns ook nog eens BTW worden betaald? Wat is de logica hierachter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

De logica is niet dat de staat extra geld pakt, want dan had de staat de accijns ook wel kunnen verkopen.
de logica is dat je niet moeilijk hoeft te rekenen, want nu staat er op de kassa bon zoveel producten met 6 procent btw en zoveel producten met 19 procent, als er geen btw over accijns word gegeven, dan klopt het bonnetje niet, of moet je dat er ook weer op zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De logica is dat vadertje staat twee maal vangt.
En een verslaafde kun je beter maar plukken voor hij nog meer geld aan verkeerde dingen uitgeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accijns is een belasting die geheven wordt over de hoeveelheid van een product. Wordt voornamelijk bij sigaretten , benzine en nog enkele artikelen. BTW wordt geheven over de waarde van het product
ronron1212