we hebben een chalet gekocht en deze komt op een huurplaats te staan wel oerendzaak belasting betalen of niet?vermogensbelasting betalen of niet vr gr

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De waarde valt gewoon in box-III net als de meeste andere bezittingen. (zie de site van de belastingdienst).

Een chalet is een onroerende zaak, en valt daarmee onder de OZB. (Net als een eigen woonhuis wat niet op eigen grond staat). Omdat vakantiewoningen meestal niet permanente bewoond mogen worden is meestal de waarde wel wat lager dan bij permanente bewoning het geval zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het chalet de gewone verblijfplaats is, geldt de eigen woningregeling, dus geen bijtelling in box 3.
Er zijn gemeenten waar je over een recreatiewoning (dus geen permanente bewoning toegestaan) geen WOZ betaalt maar een hogere forensenbelasting