als je op koningendag wat verdient moet je dan belasting betalen?

veel mensen doen dat wel eens zijn gekochte spullen die men niet meer wilt hebben verkopen. moet je dat dan opgeven aan de belasting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Over wat voor bedragen gaat het? Ik denk dat dat ook wel uitmaakt.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan. Als jij rommel van zolder haalt en die dan verkoopt is het antwoord "nee". Koop je speciaal spullen in en ga je vaker langs markten dan moet je dat wel opgeven bij de belasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee het is een vrijmarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie: ja. Maar er is een behoorlijk bedrag (duizenden euro's) waarover je geen belasting hoeft te betalen. Het is dus heel goed mogelijk dat je uiteindelijk niks betaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen ondernemer bent dus alleen op de vrijmarkt staat met spulletjes die je weer wil verkopen dan hoef je niets te betalen
ronron1212
13 jaar geleden
Een vrijmarkt is in principe bedoeld voor 2e hands spullen die de burger op die dag belastingvrij mag slijten. In veel steden is zelfs het parkeren die dag gratis..
Voor winkeliers/marktkooplieden die aangesloten zijn bij de KvK geldt dat niet. Dat zou ook alleen al financieel technisch ook
Echter: Het is geen wet. En het kan zomaar veranderen. Tot voor kort kon ook 'iedereen' op vlooienmarkten staan met zolderspullen. Momenteel controleren ze of je een uitkering hebt , las ik. Dan ben je dus de klos en moet je dokken.
Misschien is dat slijten van gebruikte spullen erg uit de hand gelopen, of wil Marktplaats alles naar zich toetrekken ( en heeft de overheid ' bewerkt' ). Maar het is ook crisis en het huidige kabinet heeft al laten zien dat vooral de midden- en lage inkomens moeten inleveren. En juist uit die groepen komen de vele 30 april verkopers.