Dat zullen ze niet zomaar doen..maar ze kunnen het wel indien nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kunnen ze inkijken indien nodig. En als je daar geld op hebt staan waar je geen belasting over betaald hebt dan ben je aan de beurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de belastingdienst kan nooit zien of je daar geld hebt staan waar geen belasting over betaald is....want ze weten niet adh van die bankrekening of er geen schuld tegenover staat. (Lenen van prive personen).
Ze kunnen alleen maar zien of je op je aangifte het correcte saldo hebt ingevuld aan je bankrekening.
Willen ze meer zien dan moeten ze veel gegevens naast elkaar leggen, ook van anderen.
Nee, ze kunnen niet op je bankrekening kijken wat daar gebeurd. De bank verstrekt aan het eind van het jaar wel je saldi en zal ongebruikelijke transacties melden.

Maar ze kunnen echt niet altijd zomaar op je bankrekening kijken hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes, allemaal duimpjes naar beneden op een antwoord dat gewoon goed is. De foute antwoorden krijgen daarentegen duimpjes omhoog. Lekker logisch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk El Capitan...+ van mij...
Extra info had wel gekund. De belastingdienst kan nl. wel informatie opvragen via de officier van justitie bij verdenking van ongerechtigheden.
Daarnaast krijgt de belastingdienst jaarlijks (1 januari) saldo informatie over bankrekeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van mij dan :)
Laten wij het zo stellen: alles wat je op financieel terrein doet heeft de belangstelling van de belastingdient. Een bankmedewerker van een grote bank waarschuwde een kennis, dat zij niet over financiele zaken mocht mailen.
Die kennis moest gewoon maar even langskomen.
Gewoon contant (ouwe sok) is een veel betere oplossing. Bij de bank krijg je toch niets meer.