De Belastingdienst zegt: "Controleer of uw berekende inkomsten kloppen", maar hoe doe je dat?
Belastingdienst zegt controleer of uw berekende inkomsten kloppen ,maar hoe?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Belastingen. Vragen over bankieren, beleggen, cryptocurrency, economie, lenen, sparen, uitkeringen en toeslagen en verzekeringen vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Belastingdienst zegt controleer of uw berekende inkomsten kloppen ,maar hoe?
als iemand een uitkering aanvraagd is een voorwaarde dat het saldo onder de 5000-5000 ligt, hoe kunnen de gemeente en de belastingsdienst dit exact controleren? ik weet alleen dat de belastingsdienst op 01/01 het saldo vraagt van alle banken
Ik heb in 2019 c.a. 12.000 euro aan zorgkosten gemaakt voor een noodzakelijke rugoperatie die niet vergoed werd door de zorgverzekeraar. Mijn inkomen was 2019 door ziekte niet zo hoog met als gevolg dat ik ongeveer 2000,- terug kreeg kan de belasting op basis van de loonheffing die dat jaar afgedragen is. In 2020 heb ik weer meer verdiend omdat ik beter was - kan ik deze zorgkosten dit jaar (2019) aftrekken in 2020 aangezien mijn inkomen dit jaar (2020) hoger is.
Hallo allemaal,
Ik heb vorige maand een woning gekocht. De sleutel overdracht zal begin april gaan plaatsvinden. Ik weet dat ik een deel van deze kosten kan terugvragen bij de belastingdienst. Het overgrote deel van deze kosten zal ik in het nieuwe jaar, bij de notaris gaan maken. Dus dit zal ik bij de belastingaangifte van volgend jaar kunnen terugvragen.
Echter, de kosten van het maken van het taxatie rapport heb ik inmiddels al gemaakt.Moet ik deze kosten bij de belastingaangifte van dit jaar, of die van volgendjaar toevoegen?
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing