Hoe kan je contracten afsluiten zonder ideal verificatiebetaling?

Ik zou graag overstappen van internetprovider en energieleverancier maar heb geen ideal, sta onder budgetbeheer, ik kan de verificatiebetaling van 1 cent dus niet uitvoeren.. Naar mijn weten is dit bij alle aanbieders vereist. Het kan toch niet zo zijn dat ik hierdoor dan maar tot in de eeuwigheid vast moet blijven zitten aan mijn huidige (duurdere) aanbieders..?

8 maanden geleden
in: Bankieren
1.3K
tinus1969
8 maanden geleden
Regelen met je bewindvoerder?
Pieterke
8 maanden geleden
Ik ben div. keren overgestapt van energieleverancier zonder dat ik een verificatiebetaling moest doen. De laatste keer was recentelijk.
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Heb je al overleg gehad met budgetbeheer? Is er een reden dat ze niet willen meewerken?
kaas1231241
8 maanden geleden
Goed om te lezen dat het overstappen van energieleverancier wel mogelijk is Pieterke, dat scheelt alvast! Ik heb zeker overleg gehad met mijn budgetbeheerder, en die wil ook zeker wel meewerken, probleem is dat volgens hem IDEAL bij alle beheerrekeningen geblokkeerd is. Het is me niet helemaal duidelijk of dat dan gaat over alle beheer rekeningen in het algemeen, of over alle beheer rekeningen onder hun beheer. Het enige waar hij nog mee kwam als optie is om het dan maar via de leefgeld rekening te doen, leek me heel onhandig omdat alles dan door elkaar gaat lopen. Maar goed ik heb ook even zitten googlen en het blijkt helemaal niet te kunnen, omdat op de leefgeldrekening geen automatische incasso's afgegeven kunnen worden.
kaas1231241
8 maanden geleden
Kijk ik kan heus wel dat contract op iemand anders zijn naam zetten (wat ik online als "oplossing" tegenkom) als aller aller uiterste oplossing, of het budgetbeheer dan maar compleet stop zetten, maar ik zou toch als individu gewoon over moeten kunnen stappen! Zelfs als ik dit op één van bovengenoemde manieren "oplos" zitten er nog talloze andere mensen (veel ouderen ook) in dezelfde situatie en ik heb echt geen idee bij wie ik hiermee terecht kan. Ga morgen de telecomaanbieders maar eens één voor één opbellen, te beginnen met de goedkoopste, kijken of die alsnog wat kunnen regelen voor me..
Pieterke
8 maanden geleden
Houd er wel rekening mee dat je, als je een contract hebt bij een energieleverancier en het contract is nog niet ten einde, dat je dan een overstapboete krijgt. Zo'n overstapboete wordt vaak betaald door je nieuwe leverancier maar niet altijd.

Geef als eerste antwoord