Kun je een extra rekening openen zonder extra kosten?

Het gaat hierbij om ABN. Ik vroeg mij af of ik een extra hokje aan kan maken waar ik wat geld apart kan zetten. En wat in mijn ogen ook niet onbelangrijk is: is dit kosteloos of hoeveel kosten zullen hier +/- aan verbonden zitten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Bankieren
3.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Een internetspaarrekening bedoel je denk ik
Amadea
3 jaar geleden
Als je een betaalrekening hebt bij ABN-Amro kun je daar kosteloos een spaarrekening bij maken. Zolang daar (volgens de regels van nu) geen half miljoen op staat hoef je daar geen rente voor te betalen. Eigenlijk is spaarrekening een onjuiste term geworden, want je krijgt er geen rente op dus het bedrag blijft wat het is...
TurfGraver
3 jaar geleden
Spaarrekening klopt wel, rente rekening zou verkeerde term zijn.

Antwoorden (1)

Een (extra) spaarrekening is gratis.
Een extra betaalrekening is even duur als je huidige betaalrekening:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/wijziging-tarieven-en-voorwaarden-2020.html
(Ongeveer even duur: € 1,40 per maand).
Toegevoegd op 11 april 2021 14:14: bron