Moet het rekeningnummer van de factuur hetzelfde zijn als die van de bankafschriften?

Ik heb een zakelijk abonnement en er wordt elke maand een bedrag van mijn rekening afgeschreven. Op de facturen die ik hiervoor krijg staat een Nederlands bankrekeningnummer vermeld (hier zou het geld dus heen moeten gaan). Als ik kijk bij mijn bankafschriften staat er dat het geld naar een Belgisch rekeningnummer wordt overgemaakt. De rekeningnummers komen dus niet overeen. Ik vind het een vaag bedrijf en ben niet tevreden maar zit helaas vast aan een contract, dit maakt het allemaal nog even wat vager. Mag dit? Is dit erg? En klopt mijn boekhouding nu nog?

12 maanden geleden
in: Bankieren
1.1K
Ritsuka
12 maanden geleden
Wat voor bedrijf gaat het om? Wat vind je er 'vaag' aan?

Antwoorden (1)

Je boekhouding klopt nog. Met een automatische incasso geef je een bedrijf toestemming om geld van je rekening af te schrijven. Het maakt niet uit welk bankrekeningnummer het bedrijf hier zelf voor gebruikt.
Op de factuur doet het bankrekeningnummer er ook niet toe.
Hierop moeten wel de volgende gegevens staan:
• de naam en het volledige adres van de leverancier
• het btw-identificatienummer van de leverancier
• uw naam en uw volledige adres
• het factuurnummer
• de factuurdatum
• datum waarop de goederen of diensten zijn geleverd
• de hoeveelheid en soort geleverde goederen
• de aard en het soort geleverde diensten
Het rekeningnummer van de factuur hoeft dus niet hetzelfde zijn als dat van de bankafschriften.
12 maanden geleden
paulus811
12 maanden geleden
Kleine toevoeging. Als de bankrekening bijvoorbeeld in een sanctieland als Syrie, Noord Korea of Rusland geregistreerd is kun je wel een probleem krijgen en/of voert de bank de incasso niet uit.