wat is betalen met paypal, is dat ongeveer hetzelfde als betalen met een creditcard?

ik ben op een site terechtgekomen, en daar kun je alleen afrekenen met paypal of creditcard, Nu heb kan ik alleen met ideal betalen, heb een Rabobankpas. wat moet ik ervoor doen of overhebben om met paypal te betalen?

3 jaar geleden
in: Bankieren
1.4K

Antwoorden (1)

Nee, het is veel gemakkelijker dan een creditcard.

Paypal is één van de grootste online betalingsproviders en functioneert als een soort bank tussen de koper en de webwinkelier. Winkelen op het internet wordt daarmee veiliger én makkelijker voor iedereen.
Zie hieronder de kenmerken en voordelen van een betaling via PayPal:
• PayPal berekent geen kosten voor de koper
• PayPal is eenvoudig en snel (uw betaling wordt meestal realtime uitgevoerd)
• Bij het online betalen met PayPal worden geen Creditcard of bankgegevens uitgewisseld
• Stortingen naar uw PayPal account zijn via Creditcard of bankrekening (iDeal) mogelijk
• U kunt betalingen uitvoeren, ontvangen of aanvragen (een verzoek versturen) binnen één account
• Via PayPal is het mogelijk om wereldwijd te betalen en betalingen te ontvangen.
Kortom er zijn erg veel voordelen voor de winkelier en de consument.

Paypal transactiekosten
Bij PayPal is uw e-mailadres het “bankrekeningnummer” waarmee u het geld verstuurt of ontvangt. Bij het online betalen met PayPal bestaan er voor de koper (meestal) geen kosten, maar hierdoor moet de verkoper (het bedrijf) wel de transactiekosten betalen. Deze kosten zijn afhankelijk van het betaalmiddel, het land waar de betaling wordt gedaan en de hoogte van het bedrag. Voor bedrijven worden de kosten lager op het moment dat er meer betalingen met PayPal worden uitgevoerd.

Voorbeeld:
U heeft iets verkocht via Marktplaats.nl en u heeft de betaling via PayPal ontvangen. Eventuele betaalkosten zijn voor uw rekening. Omdat u van tevoren niet weet of de koper met een creditcard betaald, kunt u overwegen om het aankoopbedrag te verhogen. PayPal rekent geen kosten voor het storten van bedragen naar of vanaf uw PayPal account. Een gedetailleerde kostenoverzicht is op de PayPal website te vinden.