Mag je PayPal als je 16 jaar bent?

Mag je Paypal als je 16 bent? ik ben nu 16 en wil graag iets bestellen van een britse website, maar ik heb geen paypal of creditcard etc. en mijn ouders ook niet. Ik dacht dat het 18+ was maar toen las ik ergens dat het alleen niet is voor kinderen onder de 16.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/privacy-full (bij punt 12)

Ook vraag ik me af of je zeg maar je bankrekening echt er aan moet verbinden of je gewoon geld van je bank naar paypal kan overmaken. En als je je wilt inschrijven bij paypal moet je dan iets van je ID sturen. (Mijn ouders hun gegevens gebruiken is geen optie omdat ze dat niet willen)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Bankieren
11.9K

Antwoorden (3)

Ik gebruik het zelf ook en was ook 15/16 toen. En je kan je bankrekening koppelen of saldo er op zetten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Paypal kan zoveel opschrijven, maar kinderen tot 18 jaar zijn niet handelingsbekwaam.
3 jaar geleden
Ja, als je boven de 16 bent kun je een Paypal rekening openen. Het staat er duidelijk in punt 12.
Je hoeft je bankrekening of creditcard er niet aan te verbinden. Het is dan een ongeverifieerde Paypal rekening, maar je kunt er gewoon mee betalen.
Als je wilt betalen ermee zul je geld moeten overmaken van je bankrekening naar je Paypal rekening. Zet er genoeg op rekening houdend met de wisselkoers en eventuele servicekosten van Paypal.
Een ID hoeft niet direct. Daar vragen ze pas om als je een jaar die rekening hebt.