Hoeveel karakters is de filiaalcode van KBC?

Ik ben op zoek naar het filiaannummer, is dit het controle getal (landcode + controlegetal)?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Bankieren
2.2K

Antwoorden (1)

De SWIFT code van KBC bestaat uit 8 tot 11 cijfers die een bepaald bankfiliaal vertegenwoordigen. De filiaalcode hiervan bestaat uit drie karakters.
Dus KREDNL2X + 3 karakters.
Niet elk bankfiliaal heeft een SWIFT-code. Dit betekent dat je meestal de code van het hoofdkantoor kan gebruiken.
De filiaalcode van IBAN voor KBC is een 6-cijferige code, volgens op de Swiftcode. Bijvoorbeeld IE29 AIBK 931152...