Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vind ik mijn customer ID number?

ik probeer een transactie vanuit het buitenland te ontvangen en hij vraagt om mijn customer ID number. hij zegt dat het 11 cijfers zou moeten zijn in het begin je geboorte datum met 5 random nummers er achter. ik kan deze alleen nergens vinden op mijn ID.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Bankieren
2.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik zou niet zomaar bsn geven aan iemznd

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Customer ID number is je klantennummer. Die zou bij je accountgegevens van de winkel of je bestellingsbevestiging moeten staan.
Edit
Die zou: Dat zou
Het Noorse BSN-nummer bestaat uit 11 cijfers, beginnend met de geboortedatum.
Het doorgeven van je Nederlandse BSN-nummer lijkt me niet verstandig. Organisaties buiten de overheid mogen je BSN alleen gebruiken als dit in een wet staat.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 14 juni 2019 14:49: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
nee dat is het niet. het gaat echt over ee nummer dat op of mn ID staat of paspoort.
maar hij had het ook over een KID nummer. wat volgends mij alleen in norwegen wordt gebruikt
SimonV
4 jaar geleden
Klopt. In dat geval moet je zeggen dat je dit nummer niet hebt omdat je Nederlander bent.
Het doorgeven van je Nederlandse BSN-nummer lijkt me overigens niet veilig. https://www.skatteetaten.no/en/person/national-registry/birth-and-name-selection/children-born-in-norway/national-id-number/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ahh dankjewel. het is ook niet zo zeer een organisatie, meer freelance werk voor een bekende.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding