Bestaat er zoiets als een Tikkie om geld te schenken?

Af en toe wil ik de kinderen van mijn broers geld geven, maar in de moderne wereld werken kinderen (althans zij...) alleen nog met tikkies en telefoonbetalingen. Is er een mogelijkheid om hen via Whatsapp of SMS een 'omgekeerd' tikkie te sturen waarmee ze een X bedrag op hun rekening krijgen bijgeschreven? Ik heb de rekeningnrs niet en al zou ik het direct overmaken, dan is de verrassing er min of meer vanaf.

3 jaar geleden
in: Bankieren
26.2K

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet (meer).
Via een functie in de Tikkie-app, Tikkie Pay, konden gebruikers uit zichzelf (zonder betaalverzoek) geld naar iemand overboeken op basis van een GSM-nummer. Hierbij werd echter ook het IBAN-nummer van de ontvanger onthuld. Dus deze optie is verdwenen.
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Duidelijk, dank voor je antwoord!