Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik of een mail voor wire transfer legit is?

Hi, iemand op marktplaats vroeg mij of ik mijn playstation die ik te koop had aangeboden, kon opsturen naar nigeria. Hij komt zelf uit België en zou per wire transfer de betaling doen en de verzending betalen. Nu vond ik dat best wel sketchy klinken, nu heb ik een mail van Citibank ontvangen, dat ik het geld pas opgestuurd zou krijgen als ik een verzendbewijs heb gestuurd van het product.. Nu wil ik dus wel zeker weten waar ik aan kan herkennen dat het wel/niet legit is, want anders ben ik heel wat geld kwijt :P

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Bankieren
1.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Opsturen naar Nigeria, dat klinkt direct al als oplichting.
Thecis
4 jaar geleden
Ik zou het ook niet zo vertrouwen.
Welke bank wil pas een overdracht doen als er een verzendbewijs is...
Pieterke
4 jaar geleden
Niet vertrouwen! Klinkt op oplichting.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja precies, dat dacht ik ook. Maar vaak heb ik nog een beetje vertrouwen in de mens, toch weer misplaatst!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kijk naar het e-mailadres van de “Citibank”. Dan zul je zien dat dit niet klopt.
Het is een bekende vorm van oplichting:
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/opgelicht-op-mp-door-danielle-van-der-eng-nigeria-t30229.html
Waarschijnlijk is het e-mailadres iets van deposite.transfer@consultant.com.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 29 januari 2020 09:07: bron
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ah inderdaad! Super bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding