Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een amazon.de bestelling met automatisch incasso storneren?

Er is een malafide betaling gedaan van 30 euro op amazon.de met mijn rekening. Kan ik deze betaling storneren zonder dat er een incasso bureau achter mij aankomt? (Ik heb automatische incasso's van amazon nu geblokeerd in mijn SNS.) Hartelijk dank!
Daniel.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Bankieren
3.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ja deze kun je storneren.
Of het terecht is hangt af van wat je met de leverancier hebt afgesproken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als ik deze storneer, krijg ik dan een incassobureau achter me aan?
TurfGraver
5 jaar geleden
Als jij een betalingsverplichting hebt denk ik wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet, Eenmalige machtigingen etc zijn in principe onherroepelijk. Alleen periodieke machtigingen (voor bv huur of gas-water-electra) kunnen gestorneerd worden.

Maar als de betaling frauduleus is (dus omdat je bent gehackt) moet je METEEN contact opnemen met zowel de bank als amazon.de. Vooral contact met de bank is belangrijk, om verdere hacks te voorkomen.
Aanvulling: mocht je toch kunnen storneren, neem dan ook meteen contact op met amazon.de en leg uit waarom je hebt gestorneerd, en geef bij voorkeur details van de frauduleuze betaling, zodat amazon.de zelf ook actie kan nemen richting de fraudeur.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 05 januari 2019 21:11: tekst
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Een doorlopende en eenmalige incasso's hebben een terugboekingstermijn van 56 dagen (8 weken). Teugboeken kan binnen deze termijn eenvoudig via internetbankieren of door contact op te nemen met je bank. Let op: een eventuele betalingsverplichting blijft bestaan.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/eenmalige-machtiging-online

Andere antwoorden (1)

@daniel93, dat zal moeilijk worden. Geld wordt afgeschreven nadat de bestelde items zijn verzonden. Amazon in het bedrag nadat de bestelling is verzonden. De bestelling is dus al onderweg.
Blokkeren ≠ Stopzetten. Enkel blokkeren is niet genoeg! De automatische incasso moet ook nog worden stopgezet.
https://www.sepastop.eu/blog/nl-nl/hoe-blokkeer-ik-een-automatische-incasso/
Moet zijn: Amazon int het bedrag op het moment dat de bestelling wordt verzonden.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 05 januari 2019 18:16: bron
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding