Hoe krijg ik geld van VS bedrijf op ABN rek. gestort? Welke info moet ik precies doorgeven?

Ik krijg voor het eerst een salaris betaald door een bedrijf in het VS. Ik heb het liefst dat t geld op mijn ABN bankrekening gestort wordt. Moet ik alleen mijn swift-bic code doorgeven of valt er meer te doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Bankieren
1.7K
Computoon
5 jaar geleden
Houd er rekening mee dat bij het internationale betalingsverkeer de banken kosten kunnen inhouden op bedragen die de opdrachtgever overmaakt. Probeer te regelen dat je werkgever die kosten ook voor zijn rekening neemt.

Antwoorden (1)

Geef aan je werkgever dit door:
- IBAN-nummer en BIC-nummer
- Naam en adres van je bank.
Vraag of de werkgever‘Our Costs’ wil aanvinken: de kosten zijn voor de versturende partij
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor uw hulp!
De naam en adres van het hoofdkantoor?
SimonV
5 jaar geleden
Ja. Ik ben zelf verbaasd dat zoiets nog nodig is...
De eerste letters van de IBAN geven de naam van de bank al aan.