Hoe werkt een edentifier van de abnamro/rabobank?

Ik bedoel hoe de techniek werkt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Bankieren
3.4K
Amadea
5 jaar geleden
Volgens mij op dezelfde manier als een pinapparaat: je steekt je pasje er bovenin en toetst je pincode in.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Amadea ik bedoel eigenlijk hoe de techniek erachter werkt. Ik heb de vraag aangepast.
ronron1212
5 jaar geleden
Ja en dan komt er een code en de moet je weer invullen op je scherm om in te loggen of te betalen hoe werkt dat dat is de vraag @Amadea

Antwoorden (1)

Een edentifier is een rekenmachientje met een ingebouwde klok.
De edentifier berekend een unieke code op basis van:
> de gegevens van de interne klok
> de gegevens die op de bankpas zelf staan (waaronder het bankrekeningnummer en het pasnummer)
> de ingegeven pincode
> en eventueel de code die de site van de bank genereert.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En hoe checkt de website van de bank dan dat de code werkt?
TurfGraver
5 jaar geleden
Door deze te vergelijken met de code welke op de server is gegenereerd.