is het mogelijk om van een amerikaanse bank geld over te maken naar een nederlandse bank?

hoeveel zou dit kosten en voor wie zijn dan de kosten?
hoelang zou het ongeveer duren voordat ik mijn geld krijg?
(het gaat om een bedrag van ~1000 euro. ik werk als freelance video editor en aangezien
ik liever niet met paypal werk omdat dat 18+ is wil ik het zo proberen)
dankjewel alvast.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Bankieren
2K
tinus1969
4 jaar geleden
Je bent minderjarig?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ja maar dat zal niet veel verschil maken neem ik aan.

Antwoorden (2)

Dat is simpel. Voor wie de kosten zijn spreek je af met degene die het geld aan je overmaakt. Die geeft de bank opdracht. Overmaken duurt meestal niet langer dan een dag of drie.
4 jaar geleden
De kosten variëren van €5 tot €15. Het is de versturende bank die deze kosten bepaalt. Je kunt met je 'opdrachtgever' afspreken dat deze de kosten betaalt, óf jullie delen het. Als laatste kun je het ook zelf in mindering brengen.