Ik heb 2 dagrekeningen. Bij de ING en bij de SNS. Kan ik regelen dat pensioen van ING naar SNS wordt?

Ik wil de ING rekening opheffen. Wat of wie benaderen dat pensioen en machtigingen op SNS wordt overgeschreven?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Bankieren
1.6K

Antwoorden (1)

Voor wijziging van incassomachtigingen i.v.m. gewijzigd bankrekeningnummer moet je contact opnemen met de incassanten. Dat zijn de organisaties aan wie je destijds een machtiging hebt gegeven. Zij geven ook de opdracht voor de incassi, niet de bank.

Voor wijziging van een bankrekening waarop een pensioenfonds uitbetaalt, moet je contact opnemen met de administratie van het pensioenfonds.

Ja, het is vervelend werk maar het moet wel gebeuren. Als je de rekening opheft zonder meer mislukken de incassi en is het wachten op aanmaningen. Want je hebt dan niet betaald.