In het begin van die avond gaan in plaatsen waar Sint Maarten gevierd wordt op 11 november kinderen met lampionnen de huizen langs om snoep of fruit te bemachtigen. Ze zingen een Sint-Maartenliedje en steken dan een tasje uit in de hoop er wat in te ontvangen. (Vanwege het coronavirus is dit jaar aanbevolen alleen voorverpakte lekkernijen uit te delen).

Zodra het donker is kan het lopen beginnen. Tot uiterlijk 20.00 uur kan men kinderen aan de deur verwachten. De jongere kinderen hebben er al (veel) eerder genoeg van, die zie je na 19.00 uur al niet meer.
Amadea
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
In gebieden waar het groots wordt gevierd komen de grotere kinderen makkelijk tot een uur of 9.
Thecis
2 jaar geleden
Zolang er snoep is en ze slapen nog niet (want je kan snoep scoren), blijven kinderen gewoon doorgaan. Ook na 8 uur.