Er is altijd politie beveiliging. Dit vooral als er echt een stoet word gereden. En jammer genoeg word er ook vaak rottigheid getrapt door ongelovige allochtoonse jongens. Heb dit jammer genoeg vaak mee gemaakt met 10jaar zwarte piet ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Altijd. Onze Goedheiligman moet immers goed beschermd worden en al zijn pieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, helaas is het noodzakelijk dat er ordehandhavers bij grote gelegenheden aanwezig zijn. Niet in uniform, maar onopvallend.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn ze onopvallend aanwezig of bedoel dat het noodzakelijk is dat ze onopvallend aanwezig zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het zijn de z.g. Politiepieten.
Amadea
11 jaar geleden
@Jo: beide. Want de kindertjes zouden maar bang worden als ze agenten zien. En de moeders onrustig. Dus om het publiek niet te storen maar wel in de gaten te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of er onopvallende politie aanwezig is bij een Sinterklaasoptocht is volgens de plaatselijk wijkagent onzin en overbodig. Volgens hem gebeurt dat dan ook niet.
Amadea
11 jaar geleden
Bij een kleine plaatselijke intocht wellicht niet. Maar ik ging ervan uit dat de vraag over de op de televisie te bekijken landelijke intocht gaat. Waar dus ook de prinsesjes bij aanwezig zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ja, dan zeker. Geen twijfel mogelijk.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
wat een geklets, dat kinderen bang zouden worden van politie in uniform. kinderen vinden de politie juist hartstikke interessant!
Ja, dat wel, maar vaak wordt er gebruik gemaakt van reserve politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reserve politie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwillige_politie
er is altijd politie bij maar vaak zijn ze in burgerkleding en soms zelfs verkleed als zwarte piet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, vaak is er politie aanwezig bij de Sinterklaasintocht om de veiligheid van deelnemers en toeschouwers te waarborgen. Dit is vooral belangrijk bij grote evenementen om eventuele verstoringen of incidenten te voorkomen en de vreedzame viering te waarborgen.