Magiërs werden ze genoemd in de Griekse tekst van Matth. 2 : 1-12, deze "Wijzen uit het Oosten". Door een ster geleid kwamen ze de nieuwgeboren koning der joden huldigen en het kind Jezus aanbidden.
Magiërs ("geleerde tovenaars") waren bij Meden en Perzen de leden der priesterkaste die door hun astronomische kennis, sterrenwichelarij en droomuitleggingen in een roep van geheimzinnigheid stonden.
In later eeuwen werden deze drie magiërs: de Drie Koningen genoemd; Caspar, Melchior en Balthazar, als vertegenwoordigers van Europa, Azië en en Afrika. En de feestdag heet sindsdien Drie Koningen.
Bron: Winkler Prins encyclopedie.
.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het bijbelboek Matteüs heeft het over wijzen uit het oosten. Vanaf de derde eeuw werden de wijzen steeds vaker koningen genoemd, waarschijnlijk vanwege andere bijbelteksten. Bijvoorbeeld in Psalm 72: De vorsten van Tarsis, het kustland, zij komen geschenken hem brengen, de koningen van Sjeba en Seba, zij dragen hun schatting hem aan: alle heersers brengen hem hulde, alle volken zijn hem onderhorig.
Amadea