Iets vergelijkbaars gebeurt ook wel met dineetjes. Eet je de hele week gewoon lekker, komen er mensen, moeten er `bijzondere' dingen op tafel. Nooit eens gewoon varkenskarbonaadjes, maar altijd lamskoteletjes. Nooit gebakken scholletjes, maar altijd zalm. Geen kropsla, maar gemengde sla met pijnboompitten. Geen tomatensoep, maar tenminste pompoen en liever iets bijzonderders. Zuurkool alleen als het met fazant is of op Elzassische wijze met meer vlees dan je anders in een week eet. Zeer beslist geen andijvie of raapsteeltjesstamppot, maar liever aardappeltjes uit de oven of zelfgemaakte pasta of drie verschillende groentesoorten op drie verschillende wijzen klaargemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is vanuit de VS gekomen.

Met THanksgiving eten ze daar traditioneel kalkoen (Dit omdat de eerste settlers op thanksgiving day de indianen kalkoen voor zetten).
Dit gebruik is mee gekomen aan het einde van de 2e wereldoorlog toen de amerikanen naast chocolade en kauwgom ook kalkoenen mee namen.