Wat is de betekenis van Wereld Prematurendag?

Ik zag net op televisie dat het vandaag Wereld Prematurendag is en dat er daarom beschuit met paarse muisjes wordt gegeten. Wat is Wereld Prematurendag precies?

1.8K

Het beste antwoord

Op 17 november, Wereld Prematurendag, wordt extra aandacht gevraagd voor de problemen rond een vroeggeboorte. In Nederland worden jaarlijks ongeveer 15.000 baby’s te vroeg geboren. Dit zijn zeshonderd kleuterklassen vol. Ongeveer 1.000 baby’s per jaar overlijden aan de gevolgen van hun vroeggeboorte. Voor de kindjes die het wel halen, zijn de zorgen na de couveuse vaak nog lang niet voorbij. Prematuur geboren kinderen hebben een grote kans op het krijgen van ontwikkelingsstoornissen, beperkingen en handicaps.

Op dinsdag 17 november, Wereld Prematurendag, worden meerdere activiteiten georganiseerd, zowel door vrijwilligersorganisaties, zorgverleners, bedrijven en ziekenhuizen. Deze activiteiten vinden zowel lokaal als digitaal plaats.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Prematuren zijn vroeggeboortes. De stichting die dit ondersteunt heeft de kleur paars als huisstijl-kleur. Had alles kunnen zijn.