Alcohol op examenfeest, kan ik problemen krijgen als politie komt?

Ik ben net als vele van mijn vrienden 17 nu wilde ik een examenfeestje houden met alcohol alleen mijn vraag was stel ik houd een examenfeestje met drank en de politie zou aan de deur staan bijvoorbeeld als er iets is van geluidsoverlast en mijn ouders zijn niet thuis heb ik dan een probleem en mogen ze zo maar mijn huis binnen om te checken voor alcohol zonder huiszoekingsbevel? en is er iets om daar onder uit kunnen komen door te zeggen dat het op privé terrein is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens de wet is het niet verboden. Als je nog geen 18 jaar bent, mag je geen alcohol kopen of bij je hebben. Alcohol drinken in openbare gelegenheden, zoals kroegen en discotheken, kan dus niet. Thuis bepalen je ouders of verzorgers de regels, maar drinken onder de 18 jaar blijft onverstandig. Alcohol op jeugdige leeftijd drinken kan op de lange duur zorgen voor blijvende schade aan je lichaam. Niemand, ook de politie niet mag zonder huiszoekingsbevel een woning binnentreden. Er is geen enkele reden om ergens onderuit te komen, zelfs in dit Coronatijdperk mag niet achter de voordeur worden gecontroleerd zonder een officieel bevel van het Openbaar Ministerie. Jij hebt te maken met de huisregels van jouw ouders. Als jij verstandige ouders hebt dan geldt er: geen alcohol onder de 18jaar, ook niet tijdens een examenfeestje als je vrienden op bezoek hebt die ook nog geen 18jaar zijn. Dan kunnen jouw ouders last krijgen met de ouders van jouw vrienden. En zeker geen geluidsoverlast na 22.00 uur. Houd je je aan deze regels dan heb je niets te vrezen.

Toegevoegd op 05 augustus 2020 20:56: bron
Bronnen:
https://www.vraaghetdepolitie.nl/drank-en-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100