Waarom werkt mijn glow in the dark schmink niet?

Ik heb glow in the dark schmink gekocht voor mijn schoolfeest maar hij werkt niet ik heb hem ook al voor mijn raam gezet zodat hij kan opladen maar het werkt nog steeds niet help! Het feest is over een paar dagen al en het zou leuk zijn als de schmink zou werken want het is een glow in the dark feest

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (2)

Werking glow in the dark

Een andere naam voor glow in the dark is Fosforescentie of fluorescentie. Het komt er simpel gezegd op neer dat het product het licht absorbeert en het in het donker weer afgeeft. Dit kan met fosfor, maar ook met nieuwere chemische verbindingen. Het moet zeer donker zijn om een goed effect te krijgen. Indien het niet goed donker is, zal glow in the dark niet oplichten. De gloeitijd is afhankelijk van de werkbare stof in het materiaal en van de hoeveel licht dat er door het product is opgeslagen. Dit kan varieren van een paar minuten tot een paar uur.

Is de ruimte niet goed donker en wil je toch lichtgevende producten gebruiken? Koop of huur dan goede blacklights/ UV lampen en kijk bij Blacklight / UV voor de vele alternatieven.
Zoek je iets lichtgevends, is het niet donker genoeg voor Glow in the dark, maar wil je geen blacklights gebruiken? Kijk dan bij Glow voor leuke lichtgevende gadgets.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb hem al 2 dagen voor het raam laten opladen midden in het licht en heb hem daarna in het pikkedonker uitgetest dus hij moet werken ik weet niet wat ik nu moet doen
ronron1212
5 jaar geleden
Het hoeft niet op te laden lees even goed wat ik schrijf.
Antoni
5 jaar geleden
Je schrijft anders wel dat het product het licht (eerst) moet absorberen en opslaan. Men zal het product dus een tijd in het licht moeten laten staan. Zo is het (laten) absorberen en opslaan maar weinig anders dan een vorm van opladen.
Je moet de schmink aanbrengen op je huid, laten drogen en dan pas 'opladen' onder fel licht. Dat kan direct zonlicht zijn (maar dat zul je niet hebben vlak voor een feest 's avonds) of onder een felle lamp. Het lichtgevende effect is tijdelijk, mogelijk moet je tijdens het feest tussendoor nog een keer opladen.
Glow in the dark is meestal lichtgroen. Door het toevoegen van pigmenten kunnen ook andere kleuren gemaakt worden, maar het lichteffect neemt daarmee wel af. Rood is de minst felle kleur, dus verwacht geen spectaculaire effecten.

Het heeft geen zin om de schmink dagen van te voren in de vensterbank te zetten. Gewoon vlak voor gebruik een tijdje onder fel licht houden.