Het is vandaag internationale vrouwendag. Leeft dit nog wel onder de bevolking en met name bij vrouwen?

Wat wordt er vandaag de dag nog aan deze dag gedaan en door wie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Ik hoorde het vanochtend op de radio. En dat is dan ook alles wat ik er aan ga doen.

Emancipatie is pas echt geslaagd als dit soort initiatieven niet nodig zijn. En wat mij betreft hoeft het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wel redelijk nog. Op de site is te zien wat er allemaal georganiseerd wordt. Is nog behoorlijk wat volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen bij de vrouwen beweging verders heeft er niemand anders aandacht voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toevallig dat ik deze vraag lees,anders had ik het niet geweten.
Maar dat er echt wat aan doe ,Nee eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik niet het gevoel dat het nog erg leeft.
Op mijn werk - toen er nog geld was - deden we wel een vrouwenuitstapje op of rond die dag, maar dat is al wel een paar jaar geleden.
Internationaal gezien is er natuurlijk nog genoeg te doen en daarom besteedt Amnesty er ook aandacht aan.

Toch vinden er ook in Nederland nog genoeg activiteiten plaats, er is zelfs een website met landelijke, regionale en plaatselijke activiteiten.
kijk maar eens hier:
http://www.vrouwendag.nl/vdnl/activiteiten/Plaatselijk/

Veel daarvan hebben natuurlijk al plaatsgevonden, omdat een zondag, gisteren, een makkelijkere dag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het huis maar eens flink gepoetst. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vandaag op verschillende locaties in Amsterdam geweest, en nergens had ik ook maar het idee dat het onder de aanwezige vrouwen leeft.

(dat wil niet zeggen dat het nergens 'gevierd' wordt, maar ik wilde je even een kijkje geven in hoe ik het ervaar ;p)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland wordt er weinig tot nix aan gedaan, maar in het buitenland, zeker in het Oostblok, is dit net zo'n grote dag als hier moederdag. Mannen kopen iets voor hun echtgenoot/dochter(s). Als je naar de geschiedenis van vrouwendag kijkt, is het niet zo vreemd dat het in Oost-europa groter is dan hier. In Belgie is er ook een vrouwendag, maar niet vandaag, maar in september ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen passen speciaal voor deze dag hun avatar aan. Alle lof naar 'hij die ziende blind is' !

(je mag toch geen GV'er bij naam noemen?)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hint:

Het begint met een onbekende en eindigt met een onbekende, maar ondertussen leest het als een opstartbestand.
14 jaar geleden
Ik hoop het van wel, want ook het bewustwordingsproces gaat door bij vrouwen.
Verder zijn het prachtige wezens met een hoop doorzettingsvermogen en invoelendheid.