Is het raar dat ik geen cadeau´s wil met de kerst?

Mijn vriendin gelooft niet dat ik geen cadeau wensen heb voor de kerst. Uiteindelijk heb ik om een knoflookpers gevraagd. Die heb ik nog niet en wil wel graag hebben. Dus dan maar als cadeau.
Nu is ze eigenlijk nog steeds niet tevreden hiermee. Maar ik heb gewoonweg geen cadeau wensen. Ik gewoon niet materialistisch aangelegd. Geef maar gewoon een knuffel en zoen en ik ben een tevreden mens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag.. tevredenheid met knuffels is al een cadeau op zich! Mooi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook een +1. Ik voel mij ook vaak verplicht om iets te 'willen hebben', bijv met mijn verjaardag of met moederdag terwijl ik eigenlijk niets materialistisch wens, dus ik weet precies wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 en een knuffel erbij...

Antwoorden (28)

Nee dat is niet raar, dat doe je voor het klimaat en de overdaad in deze westerse maatschappij en trouwens je had toch alles al...

:-))

leuke vraag van je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je XiniX
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij krijgt van mij een dikke knuffel met Kerst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou die daar op zitten te wachten? :P
Nee hoor, er zijn wel meer mensen die geen cadeau wensen. Ikzelf hoef ook niks. Ik heb alles al wat mijn hartje begeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk hoor.
Een cadeau hoeft niet perse een voorwerp te zijn...
Zoals je ook zegt een knuffel en een zachte zoen is ook al zat. Het is net zo wat jij wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet raar want dat wil ik zelf ook niet. Mijn man ook niet dus kopen we alleen een kleinigheidje voor de meiden ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is toch geweldig als je zo denkt hihii lekker praktisch toch zo'n knoflookpers.....nee is niet raar,het is allemaal opgelegd door de media .Het hoeft niet duur het hoeft niet groot ,een tevreden mens zijn is het mooist met warmte om je heen en knuffels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze je graag iets wil geven kun je altijd om een donatie voor een goed doel vragen. Zo kan zij blij zijn dat ze een kado voor jou heeft en jij dat je iets goeds doet voor iemand anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is idd ook een leuk idee. Ik heb dat zelf ook eens cadeau gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed idee!!!
Wat een drammertje is jouw vriendinnetje.
Het is jammer dat je niet volgehouden hebt.
Gewoon een fles "niks " vragen.
En op het andere briefje een knuffel en een zoen.
Derde briefje: 1 kilo anti zeur poeder, voor haar.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, veel materie maakt zwaarmoedig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet raar dat jij niets wilt maar het is ook niet raar dat jouw vriendin je wat wil geven. Dat is misschien haar manier om haar liefde te tonen, iets extra's voor je te doen. Misschien kan je haar vragen om een romantisch avondje samen waarbij zij voor jou kookt en jij voor haar een lied zingt of een gedicht voordraagt of zoiets. Misschien gaat ze daar wel mee accoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, sommige mensen kunnen zich dat niet voorstellen, maar ik hoef ook vaak niet een tastbaar kado.

Ik ken ook mensen die helemaal in de wolken zijn met hun honderdste Gloria Vanderbilt setje, terwijl ze wat ze nog hebben staan van hun levensdagen niet op kunnen krijgen. Dat zijn ook vaak de mensen die niet snappen dat jij verder niks verlangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het aan haar over. Jij hoeft niks en dat is helemaal oké. Zeg dat je niets te wensen hebt en dat als ze het leuk vindt, je het aan haar originaliteit over laat. Het hoeft ook absoluut niet duur of ingewikkeld te zijn. Zo'n kerstkado kan, in alle eenvoud, ook een liefdevol gebaar in zich dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vics;

Nee hoor, het siert je. Voor mij wordt kerst ook niet feestelijker van dat kadootjesgedoe. Kado's uitdelen moet je aan de professionals overlaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het wel, heb die behoefte ook niet, en weet ook niets te vragen! Maar een mooi kado geven doe ik wel altijd graag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet raar, maar juist heel verfrissend en positief! Maar het is wel redelijk ongebruikelijk in onze maatschappij ja.
Als je niet zo materialistisch ingesteld bent, kan je natuurlijk iets niet materialistisch vragen, naar leuke ervaringen: een tegoedbon om samen naar de film te gaan, kaartjes voor een leuk optreden, massagebon (bij een massagesalon, of gewoon door je vriendin zelf), bon om samen te gaan skydiven, 'tegoedbon' om samen naar het strand of sauna te gaan, 'tegoedbon' voor een uitgebreide heerlijke maaltijd naar keuze, die zij dan voor jou kookt.... dat soort dingen. Bedenk iets dat je graag zou mee maken, en vraag dat dan. Iets dat je samen kan meemaken is natuurlijk extra leuk.

Verder heeft Oxfam Novib ook een mooie 'oplossing' voor als je vriendin of anderen per sé iets willen geven, maar jij geen spullen wil hebben: ze kunnen bij hen een cadeau kopen, dat niet naar jou gaat, maar naar iemand in een derde wereldland, die het echt nodig heeft.
Dus dan krijgt iemand daar een geit voor de melk, schoolboeken, schoolmaaltijden, zaden om te planten, een voedselpakket....
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das mooi als je dat vind :-)

'k Vind het niet raar. Als je op een gegeven moment veel hebt, wat moet je dan nog meer vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind dit niet vreemd.
Voor mij is kerst een familiefeest in het teken van de geboorte van Jezus. Kadootjes geven hoort hier niet bij, dat hebben we al met sinterklaas gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klasse! Je lijkt me een van de weinige mensen in deze tijd die toch tevreden is met de dingen die je om je heen hebt en die gewoon op z'n beide benen blijft staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar.. als jullie het allemaal niet willen hebben kan ik jullie mijn adres wel even geven :D:D:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets is alleen raar, als je het zelf raar vindt. Je bepaalt zelf wat je normaal vindt.
14 jaar geleden
nou, dat vind ik heel goed van je, en nee ik vind het niet raar.
grappige vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je vriendin waarom ze je persé iets wil geven met de kerst en zeg tegen haar dat je het al cadeau genoeg vindt dat jullie samen de kerst kunnen doorbrengen. Er zijn zat mensen die niemand hebben om de kerstdagen mee door te brengen.

Los daarvan vind ik het elkaar cadeaus geven met kerst een uit Amerika overgewaaide traditie. De kerstman, Santa Claus, is niets anders dan onze eigen Sinterklaas maar dan helemaal getransformeerd. Zelfs de naam is bijna gelijk. Met Sinterklaas krijgen mijn kinderen cadeaus en ik niet. Niet van Sinterklaas, en ook niet van mijn eigen man.

Ik vind het veel meer een cadeau als hij zomaar, zonder reden op een dag iets voor mij heeft gedaan of gekocht. En niet dat opgelegde van: Het is kerst, dus ik moet wat kopen, wat wil je hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de kleur rood mooi? Dat vind je of dat vind je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil ik ook niet!
Het ganse jaar dient 1 cadeau te zijn voor wie men liefheeft...
En....sommigen 'eisen' hun cadeautje op !!! Daar knap ik van af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij geven geen kado's met kerst. Met kerstfeest denken wij hoe God Zijn Zoon aan ons heeft gegeven, dat is het mooiste kado wat we ooit hebben gekregen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is helemaal niet raar. Ik zelf zit ook niet te wachten op een cadeau met kerst/ sinterklaas of op me verjaardag. Ik ben al een tevreden mens met alles wat ik heb. Dus je bent niet de enigste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als man heb ik ook geen wensen, mijn kado is mijn lief, maar kerstmis is toch een speciale tijd en dan koop ik voor haar een sieraad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 't eerder raar om 't van iemand raar te vinden dat ie geen cadeau's wil. Ik wil ook geen verjaardagscadeau's... Als ik iets nodig heb, en ik kan 't betalen, dan koop ik 't zelf al wel. En iets krijgen maakt ook weer schuld: dan moet je de volgende keer (zo is 't sociaal gezien gebruikelijk) weer iets teruggeven. Dat vind ik ook één van de hoofdredenen waarom cadeau's mij eigenlijk gestolen kunnen worden... Ook omdat ik te lui ben om een uur lang door winkels te slenteren totdat je iets gevonden hebt wat _misschien_ gewaardeerd zal worden. En vaak vind ik 't zonde de gebruikte bronnen.

Een oplossing zou kunnen zijn: iets leuks geven wat je zelf gemaakt hebt. Maar: in de eerste plaats is dat vaak bijzonder moeilijk te bedenken, en in de _praktijk_ blijkt dat dat toch vaak niet gewaardeerd wordt. (Niet in de zin dat ze zullen roepen dat ze er niks aan vinden, maar in de zin dat 't na 1 week op zolder in een doos komt te liggen, of dat 't weg wordt gegooid of -gegeven.

Wat mij betreft mogen de gebruikelijke (periodieke) cadeau-momenten worden afgeschaft. Als je toevallig iets leuks tegenkomt waarvan je echt wéét dat 't gewaardeerd zou worden, en je geeft dat (gewoon op een willekeurige dag), dat zou beter zijn.
Gezellig samenzijn bij feestjes is wel goed, maar die cadeau-verplichtingen zie ik dus niet zitten.