Hij is de beschermheilige van Wales. Daarom gedenkt men daar (en ook in Canada en de Verenigde Staten) op 1 maart het leven van Sint David. In combinatie met narcissen gebeurt dat, ook een kenmerk van Wales. De reden waarom is een legende. Zijn ouders waren de kleinzoon van een prins in zuid-west Wales, en een non die een nicht van de legendarische koning Arthur was. Deze David reisde door Wales, Ierland, Cornwall en het Franse Bretagne. Hij stichtte een klooster, en meerdere kerken, en werd later aartsbisschop.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Saint David's Day ( Welsh : Dydd gŵyl Dewi, Welsh Uitspraak: [dɨ ː ð ɡʊɨl dɛui] ) is de feestdag van de Heilige David , de patroonheilige van Wales , en valt op 1 maart van elk jaar. De eerste dag van maart werd gekozen in herinnering van de dood van Heilige David. Traditie stelt dat hij op die dag in 569. [1] De datum werd verklaard een nationale dag van viering binnen Wales in de 18de eeuw.