Mag je vuurwerk afsteken als het regent?

Op oudejaarsdag wordt flink wat regen & wind verwacht.
Is het toegestaan om tijdens regen vuurwerk af testeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Het is niet verboden, maar het zal de werking van het vuurwerk flink beïnvloeden. Veel zal helemaal niet afgaan, en je moet rekening houden met pijlen die een onverwachte kant uitgeblazen kunnen worden.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, bij alle soorten weer mag er vuurwerk afgestoken worden. Je moet het alleen niet nat laten worden, want dan loopt het met een sisser af.
11 jaar geleden
probleem is alles wat niet rond middernacht de lucht in gaat, maar een natte droom op de stoep vormt, dat hele zwikkie, zal vanaf ca. half 4 tot 6 a 7 uur alsnog de lucht in gaan, met de nodige ongelukken.
de kinderen die mogen tenslotte hun vuurwerk zelfstandig af schieten en bij mij in de buurt slapen de ouders kennelijk een gat in de dag, want hier wordt van heel vroeg weer overal en nergens oud/gevonden vuurwerk verzameld en bijna ter plekke, maar een heleboel tegelijk natuurlijk afgeschoten.

Toegevoegd na 1 minuut:
het antwoord is ja het mag afgeschoten worden, of het nou regent of sneeuwt van ´s morgens 10 tot ´s nachts 2 uur mag het. maak je borst maar nat !