Wordt er dit jaar minder geknald dan vorige jaren?

Tot nu toe werd er vanaf begin december al flink met vuurwerk geknald. Dit jaar hoor ik slechts af en toe een knal.

Is dat verschil in het hele land zo groot, of toevallig alleen in de buurt waar ik woon?

Waar zou het aan kunnen liggen?

Toegevoegd na 9 minuten:
De vraag gaat dus over het *nu al* knallen, dat volgens mij minder is. De vraag gaat dus NIET over hoeveel knallen we verwachten aan het begin van het nieuwe jaar.

14 jaar geleden

Antwoorden (9)

ik hoor inderdaad van veel mensen dat ze vuurwerk dit jaar maar is over slaan. vanwege de crisis denk ik dat mensen liever hun geld aan iets anders besteden.
of iedereen bewaart het tot het eind, wieweet.

groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, in de binnenstad van utrecht is ook nog weinig te horen geweest aan vuurwerk.
dat komt wel als de verkoop weer van start gaat .
ik weet wel dat veel vrienden van mij grote dure stukken vuurwerk hebben besteld en dat word met oud en nieuw afgestoken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt het valt mij ook op.
ik vraag me altijd af waar de mensen het vandaan halen voordat het ook maar in de winkel te koop is.
of is het vuurwerk van vorig jaar ?
maar wellicht heeft het feit de je nu vuurwerk ook uit belgie mag kopen ermee te maken ?
14 jaar geleden
Hier wordt af en toe wel geknald, en dan gelijk ook echt flinke knallen. Gisterenavond gooide iemand bij ons achter in de tuin zo'n "rotje".
Maar ik heb het idee dat er ook meer door de politie op gecontroleerd wordt.
Officieel vuurwerk afsteken mag natuurlijk pas vanaf 31 december 10 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze nieuwe buurman vond het nodig om toen straks een bult geknal te laten horen. Ik was er niet zo blij mee. Ik hoop dat ze verder een beetje stil zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mijn betreft word elk jaar minder genkald, vanaf euro is ingegaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben bang van niet.
In onze omgeving is het al maanden onrustig, tot midden in de nacht toe. Ik hou mijn hart vast voor de komende tijd.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgen mij is het wachten op de grote knal op oudersjaaravond en als je dan weer hoort voor hoeveel geld weer de lucht in is gegaan dan is het weer even schrikken van dat hoge bedag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad minder momenteel.

Of het minder blijft op de 31e; geen idee?!

Volgens mij komt het ook dat we een lange nazomer hebben gehad. Ik heb velen gesproken die zeiden dat het voor hun gevoel nog geen december was. Misschien dat het er mee te maken heeft dat nog niet iedereen in de stemming is.