Hoe kan ik een tekst in brandende letters maken?

Oke,

Ik wil met oudjaar tijdens het aansteken van vuurwerk mijn vriendin ten huwelijk vragen door. Ergens in brandenden letters de vraag te laten oplichten. Een andere verlichtingsbron met letters mag ook. Het vlak met de tekst er op zie ik voor me als tussen de 100 cm x 50 cm en de 200 cm x 100 cm.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg.

Het is dus de bedoeling dat er iets komt dat tussen de 1 en 2 meter komt, en met makkelijk is op te zetten. (Mag wel tijd kosten om te maken, maar moet op oudejaarsdag in 5 minuten opgesteld kunnen worden.) En het moet met een handeling ontstoken/onthuld kunnen worden.

Ze zal waarschijnlijk op een dakterras staan kijken naar de tuin 2 verdiepingen lager, dus dacht aan een schuinstaand bord.

Ik kom echter niet verder dan lettersjablonen te kopen, deze op een houten plaat te tekenen. Die ruimte een stukje uithollen en met iets brandbaars vullen. En dan op een of andere manier aansteken dat alle letters mee gaan, en niet het brandbare op het schuine vlak er uit loopt. Misschien stof of kaarsenlont in de gaten proppen en daar wat lampolie overheen gieten dat wel wordt opgenomen, maar niet meer naar beneden loopt als je het bord schuin zet.

Heeft iemand al eens zoiets gedaan of ideeën hoe ik dat aan kan pakken?

Het mag ook iets compleets anders zijn als bijvoorbeeld iemand die weet hoe je dit met sterretjes voor elkaar krijgt, of wellicht een bedrijf weet die dat voor een enigszins schappelijk bedrag kan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Ik zou gewoon sterretjes gebruiken die op een stuk kippengaas monteren met ijzerdraad. Als je nou zorgt dat die sterretjes onderling verbinding maken, hoef je het maar één keer aan te steken. Bovendien branden die wel even en zie je dus echt die zin al brandend groeien/gloeien:

WIL JE MET ME TROUWEN

zijn bijna allemaal "vierkante letters", met de "O" moet je maar een Amerikaanse "O" maken met afgeschuinde hoeken. Je kunt gerust de lengte van sterretjes in korten, dus het probleem met de dwarsstrepen van bijv de "E" is er al niet meer.

Probeer het wel eerst even uit, die sterretjes kan je de kop niet kosten (bovendien vraag je je lief maar 1x ten huwelijk).

Sterkte en veel Geluk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij te binnen schiet: een grote hoeveelheid waxinelichtjes kopen (b.v. bij Action) en die op een grote plaat triplex vastlijmen -siliconenkit is daar perfect voor, dat verlijmt vrijwel alles. Uiteraard eerst op de plaat de tekst uitschrijven, zodat je de waxinelichtjes op de juiste plaatsen kan vastlijmen. Op het moment suprême de lichtjes aansteken met zo'n gasaansteker die in de keuken gebruikt wordt. Evt. de lontjes met elkaar verbinden met een touwtje, zodat ze elkaar kunnen aansteken. Eerst even uitproberen of dit goed werkt -hopelijk waait en regent het niet met oud
en nieuw... In ieder geval een leuk en origineel aanzoek, en ik hoop dat ze "Ja!" zegt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat duurt heel lang om alle kaarsjes aan te krijgen
wat te denken van brandgel/pasta?met een kwast op een grote plaat je tekst schrijven,aansteken,klaar.wel de veiligheidsvoorschriften in acht nemen.suc6.
11 jaar geleden
Je zou met waxinelichtjes,lichtslangen,potjes met waxinelichtjes,neon slangen (bij de action mini) letter kunnen maken. ik weet zeker dat het een geweldige avond zou worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die lichtslangen vind ik een goed idee.
Bij de andere oplossingen heb je kans dat er meer in brand komt te staan dan alleen je boodschap.
de spaties tussen de letters gewoon afplakken met zwart tape.
frame maken, opspannen kan ruim tevoren, en als je de stekker er in steekt doet ie het.
kan ook nog bewaard worden. vind ik altijd leuk. en het werkt ook bij regen en vorst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dikke + Het verlicht voldoende,is snel klaar en een stekker in het contact steken werkt sneller dan dat eerst alles aangestoken moet worden. Als het aan mij ligt is dit het beste antwoord.