Hoe kan je het best met krukken vuurwerk afsteken?

Ik loop als het oud en nieuw is ongeveer 4 weken op krukken (heb een gebroken enkel) en wil toch wel heel erg graag wat afsteken. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit zou kunnen doen dus heeft er iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Straks krijg je vuurwerk in je oog en kan je je krukken niet meer vinden, heb je dat er allemaal voor over?

Het beste antwoord

Als je het dan toch wilt doen, gebruik een lang aansteeklont zodat je al verder van het vuurwerk afbent, en leer achteruit te lopen op krukken. Oefen vast op de plek waar je het wil afsteken zonder vuurwerk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super bedankt, hier heb ik echt wat aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet zo zeker of ik nog wat ga afsteken. Maar jij gaf wel het beste antwoord op de vraag.

Andere antwoorden (4)

Nou gewoon niet en geniet van wat anderen afsteken? Je bent toch niet alleen met de jaarwisseling?

Als je echt perse wil: heb je dan al geen loopgips? Dat krijg je meestal wel na een paar weken. Samen met een sandaal voor eronder. Dan zou je het met 1 kruk kunnen doen namelijk of misschien zelfs zonder maar je moet wel goed de ruimte hebben om snel weg te kunnen lopen en je loopt altijd het risico dat je dan valt. Eigenlijk zou ik gaan voor: geniet van wat anderen afsteken en/of sponsor het geld voor het vuurwerk.

Toegevoegd na 9 minuten:
Na je aanvulling: geen loopgips is pech gehad. Dan kun je dus niet afsteken. Je loopt gevaar dat je door het snelle weglopen valt en verder kun je het gewoon niet allemaal veilig doen (neerzetten en afsteken zonder handen).

Jammer dan, het voordeel is dan wel dat jij geen vingers gaat missen in 2013 ;) overigens loop je wel het risico op vuurwerk in je gezicht door het niet goed afsteken van anderen dus vuurwerkbril op ;-)

Serieus: dit gaat niet en dat moet je ook niet willen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik heb geen loopgips dan. De breuk is namelijk erg ongelukkig. Ik snap wel wat je bedoeld maar afsteken vind ik eigenlijk het leukste van oud en nieuw.
Absurd idee dit, sowieso niet doen. Als je niet goed ter been bent moet je niet in de buurt van explosieven (zoals vuurwerk) willen zijn. Je kunt niet goed manoeuvreren en je bent niet in staat snel te vluchten als er iets op ontploffen staat.

Gewoon op een afstandje staan en iemand anders laten afsteken, ik snap dat dat mogelijk minder leuk is, maar volgend jaar is er echt weer oud en nieuw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bind aansteeklont aan einde van je kruk, dan ben je gelijk op veilige afstand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon wat rotjes en jumping jacks kopen en die dan gewoon weg gooien dan hoef je ook niet echt te lopen