Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Met een aansteeklont. Daarmee voorkom je (onder andere) dat je het lontje halverwege aansteekt, of dat er een vlam bij je vuurwerk zelf komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met zo'n stukje touw zit er meestal bij als je vuurwerk koopt of sigaret .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met zo'n lontje ('n dik touw) die je bij 't vuurwerk kan kopen of krijgen. Geen idee of die dingen gratis zijn. Maar ik weet wel dat dat de veiligste manier is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal krijg je in de winkele een aansteeklont bij het vuurwerk dat je hebt gekocht, sigaretten of sigaren werken ook goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aansteeklont, sigaar, sigaret, aanmaaktorch. Voorkeur van mij gaat uit na een sigaar . Aan een aansteek lont verbrand ik me altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat licht aan het vuurwerk dat je aan wilt steken.

Klein vuurwerk kan je het beste met een sigaar of aansteeklont aansteken.

Groter vuurwerk, zoals chinese rollen/100.000 klappers kun je het beste aansteken met een fakkel. Over het algemeen minimaal 1 meter lang is veilig.

En in alle gevallen met gestrekte arm.

Toegevoegd na 2 uur:
"licht"..... lekker weer beerg! "ligt" dus ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een gestrekte arm met een aansteeklont lukt niet... Aangezien je keihard moet blazen, wil de aansteeklont genoeg oplichten om 't lontje aan te kunnen steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik zelf nooit problemen mee gehad, wel zit er enig verschil tussen het ene of het andere aansteeklont. Ik had altijd de wat dikkere. Ff flink aanblazen en dan ermee aansteken.
Geen idee of de lonten wellicht slechter zijn tegenwoordig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede aansteeklont werkt nog steeds prima, zonder geblaas dat het weer gevaarlijker maakt.
Enkele Tips voor vuurwerk afsteken
zorg voor een emmer water om eventuele brandjes te blussen. (zelf een keer meegemaakt dat een rond draaiendetol de gang in ging.
Hang nooit met je hoofd boven het vuurwerk bij het afsteken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
keukenrol heel strak oprollen werkt ook als aansteeklont!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor strijkers kan je een lucifer doosje gebruiken. Maar ik heb altijd met een aansteker gedaan....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Je oudere broer laten doen, en zelf van binnen in de huiskamer toekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding