Waarom moet de Goed Heiligman per paard terug naar Spanje?

Hij wordt per stoomboot gebracht,was er geen geld voor een retourticket?
Misschien heeft U nog even tijd,
Voordat U weer naar Spanje RIJDT?
De man heeft zich de afgelopen dage het apenlazarus gewerkt en is totaal aan de latten,moet ie ook nog dat hele pokkeneind naar spanje terug! Waarom oh,waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel leuk;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat gezegd/gezongen wordt is niet relevant. De goed heiligman is ook maar verzonnen. Alles om de kinderen (en ouders) bezig te houden.

Het beste antwoord

Nou, ik denk dat de sint liever te paard gaat, (zie afbeelding 1) dan met de boot. (zie afbeelding 2)

Daarnaast is de pakjesboot nu veeeels te licht. Met al die stormen zou de boot zó omwaaien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had met her weer geen rekening gehouden!

Andere antwoorden (8)

HIj is zijn lading toch kwijt... En met paard is het veel sneller dan met zo´n boot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paard wil genieten, de benen strekken en ook eens een leuk tochtje maken in plaats van alleen maar hard werken over de daken.
Het is zeg maar de vakantie na het harde werken, niet alleen voor het paard maar ook voor Sinterklaas. Lekker samen met zijn paard zonder al die drukte om zich heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wie zegt dat RIJDT geen betrekking heeft op een mooie luxe koets. Of in een wat modernere versie als een Rolls Royce...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat dergelijke voitures in die tijd nog tot het futurisme behoorden
In Spanje is het goed uitrusten voor de goede man, de zon doet wonderen.
In deze crisistijd moet ook de Sint, èèrst zijn stoomboot 'opmaken', het geld is elk jaar weer op aan alle kadootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefst kwam hij heen ,ook al per paard, maar al die pakjes kunnen alleen maar per boot vervoerd worden.
En onderweg naar huis kan hij even lekker door waaien, weet je wel niet hoe warm het is , met al die kleren aan, het is trouwens ook beter voor zijn schimmel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat de IND zo iemand met het vliegtuig terug bracht...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze meneer is een heilige allochtoon,die behandel je toch met respect!
rose
14 jaar geleden
Dan zet je hem toch met respect op het vliegtuig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O. K. je hebt gelijk,en dat kost hem ook nog niks?
Het grote voordeel is, de Sint heeft tijd,en hij kan er bijna een jaar over doen,en hoeft zich niet te haasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar wat jij niet weet is dat de Sint alle wegen kent naar zijn collega heilige Santiago de Compostella en niet de autoroutes neemt . Bovendien kent hij alle herbergen en albuquerque en auberges en spreekt hij een hondertal dialecten , van het fries en het rotterdams tot het westvlaams en het chti en het bretoens en het baskisch en het gallisisch en hij houdt van alle keukens. Zou jij dit ook niet doen : ik ben éénmaal meegeweest tot aan de grens, toen er nog grenzen waren voor burgers maar niet voor heiligen....