Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer- en waarom zijn we ooit begonnen met het inpakken van kadootjes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
844
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik vroeg me dat zo af. (ik moet vanavond naar een verjaardag en realiseerde me dat ik geen inpakpapier meer had om het kadootje in te pakken).
Ik kan me voorstellen dat als er veel kadootjes gegeven worden (of klaarstaan zoals bijv. met Sinterklaas) het verrassingselement een rol speelt. Maar als je maar een kadootje geeft met bijv. een verjaardag, hoeft er toch niet persé een papiertje om te zitten. Het ziet er natuurlijk wel extra feestelijk uit. Daarnaast vroeg ik me af wie er ooit met verpakken begonnen is, het zal ook niet altijd in papier zijn geweest.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat je dan kunt laten zien dat je geraakt bent omdat je niet wist wat erin zat...

Dus het is een spel van geven en nemen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer weet ik niet, waarom? Omdat het veel leuker is om iets te krijgen waarvan je niet weet wat het is. Het papier eraf scheuren is een deel van de spanning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een cadeautje krijgen is voor iedereen altijd een spannende gebeurtenis. Vooral voor de ontvanger, omdat het meestal nog onduidelijk is wat hij of zij gaat krijgen. Dit komt door de verpakking, die een stuk geheimzinnigheid met zich meebrengt. De werkelijke inhoud moet tot op het laatste moment een verrassing blijven. Voor de gever kan het ook extra leuk zijn om de spanning nog meer op te voeren door het cadeau op een originele manier te verhullen. Het verpakken van een cadeau is mooi, spannend en verrassend. Het verpakte cadeau kan door zijn uitstraling zowel de gever als de ontvanger en de eventuele toeschouwers veel plezier bezorgen. Bij Kadofeest.nl laten we je zien dat een verpakking meer kan zijn dan het vouwen van papier om een cadeau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom: omdat het dan altijd een verrassing blijft wat erin zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding