Hoeveel mensen gaan er in Nederland vuurwerk kopen?

Hoorde vanochtend op het nieuws dat ze schatten dat er dit jaar voor ca 65 miljoen!! euro aan vuurwerk gekocht gaat worden. Door hoeveel mensen word dat besteed?
Als we alle kinderen to 16 jaar niet meetellen en alle volwassenen vanaf 65 jaar en daar nog eens alle mensen die door een handicap geeneens vuurwerk kúnnen afsteken afhalen, hoeveel blijven er dan over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nog steeds veel te veel mensen. Ik echter niet. Ik heb helemaal niets met vuurwerk. Vind het te duur, te lawaaiig, te stinkerig en je krijgt er zo'n rotzooi van. Persoonlijk koop ik dan liever een lekkere fles champagne extra. Die kurk kan ook knallen :)

ik denk wel de helft van alle inwoners. in ons dorp betaald iedereen mee en word het op 1 plek allemaal de lucht in geschoten. dus hier kopen eigenlijk ook alle ouderen en gehandicapten mee. somige mensen betalen maar 1 euro en anderen weer wat meer, en ook veel mensen kopen nog zelf erbij natuurlijk

Bron De Gelderlander: ,,De gemiddelde prijs van een via internet besteld pakket is 80 euro'' 65.000.000/ 80 = 812.500 mensen die vuurwerk kopen. Dat is ongeveer 5% van de Nederlanders. Waarom zou je overigens alle mensen van boven de 65 eraf halen? Die kunnen heel goed nog vuurwerk afsteken of als ze het zelf niet doen kopen voor hun kinderen/kleinkinderen.

Bronnen:
http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgecon...

Geldnood of niet er kopen nog steeds heel erg veel mensen vuurwerk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100