Staat het gierig als je kerstkaarten verstuurd die je zelf gratis hebt gekregen van een goed doel?

Ik heb nog een stapeltje kerstkaarten liggen met op de achterkant het logo van een goed doel. Het zijn wel aardige kaarten maar niet zo mooi als de kerstkaarten die je in de winkel koopt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kerst
1.7K

Antwoorden (20)

Ik vind persoonlijk dat het enigszins gierig staat, maar je maakt er wel een goed doel bekender mee. Dus waarom ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor! Laat ze maar denken. Voor deze kaarten zijn óók bomen gekapt. Zonde om ze weg te gooien omdat je je er eventueel voor zou schamen......
Daarnaast gaat het (vind ik) om de boodschap die je aan mensen stuurt. Een mooi of fijn bericht, een hart onder de riem. Het maakt dan toch niets uit op wat voor soort kaart je dat schrijft? Het gaat erom dat je aan iemand denkt en er tijd aan besteedt om diegene iets te schrijven dat jij belangrijk vindt voor die persoon.
13 jaar geleden
Kerstkaarten versturen is een commerciële aangelegenheid. Niemand heeft bepaald dat er kaarten verzonden horen te worden behalve de PTT/KPN. Het gaat om het idee. Ikzelf maak vaak kaartjes via de computer die ik uitprint en vouw en plak. Dus jouw verkregen kaartjes zijn prima te gebruiken. Het is een kniesoor als het niet gewaardeerd zou worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn mening in principe niet. Het verzenden van kerstkaarten is toch een gebaar en blijk van aandacht voor de anderen en geen plicht?
Het getuigt van een milieubewuste en doordachte aanpak, maar het hangt ook een beetje af van je financiele draagkracht en hoe je jezelf wilt presenteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een klein beetje wel vind ik maar hoe een ander dat ziet weet ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gegeven paard hoort men niet in de bek te zien, dus verstuur die kaartjes gerust. Met degenen die jou daarop aankijken is zelf iets mis: zij zijn snobs.
13 jaar geleden
Ik zelf doe veel vrijwilligers werk, en waardeer het enorm als ik zie dat er toch nog mensen zijn die een goed doel hebben gesteund dmv het kopen van kaartjes.
De kaartjes die je hebt zijn zelfs duurder dan bv de kaartjes die je bij de action of kruidvat kan kopen. Dus hoezo gierig?
Nee hoor, ik zou ze gewoon versturen met een goed gevoel!

Diervriendelijke feestdagen en een goede jaarwisseling!!!

Met vriendelijke groet,

DELAFE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, echt niet... Weet je wat ik pas gierig vind? Een vroegere buurvrouw van mij knipte altijd de helft van kaarten van het jaar daarvoor, die ze van anderen had geklregen. Die helft stuurde ze dan rond. Grote kans dat je dus de helft van je eigen kaart terug kreeg... Maar ja positief blijven: wél met een persoonlijk groet!"haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, die mensen ken ik ook! Net als het bewaren van pakpapier.. Toch vind ik het wel kunnen, het gaat om het gebaar en oude kaarten kapot knippen is vast meer werk dan het kopen van nieuwe en wel milieu bewust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha jij snapt hem: het positieve blijven zien :))
Als je goed nadenkt, steekt de gratis weggever er het meeste van op, tenslotte staat zijn logo erop. Maar met een persoonlijke mooie tekst kan jij die overtreffen.

Fijne kerst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pure principe kwestie! Als jij denkt dat anderen zo over je zullen denken dan zou 'k het niet doen. Maar vraag jezelf eerst es af: Wat is belangrijker? De kaart of het gebaar dat je aan die persoon denkt?

Fijne kerst,
Mag God bij je zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er toch niet om hoe duur een kaart is? Als jij er een goed gevoel bij hebt en je gebaar uit je hart komt.......daar gaat het toch om? Ieder die dat niet begrijpt of kan waarderen....nou ja, zit daar maar niet mee zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat toch om het idee? Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken :)

Ik zou er niet teveel over nadenken wat anderen mensen zullen denken, maar wat zou jij denken als iemand het naar jou zou sturen? Zou je daar een probleem mee hebben? Ik niet hoor. Ik zou het al lief vinden, dat die mensen aan mij denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Uw vraag is eigenlijk meer een meningsvraag. Dit omdat elk persoon het ander ziet wat betreft het feit of het gierig is.

Maar, zelf denk ik dat het wel gierig is. Maar aan de andere kant, diegene die je het stuurt zal het wel snappen als je ze gebruik, bedoel, een kerstkaart is een kerstkaart en mensen die gaan zeiken/zeuren of het geld kost, zijn nou niet echt zo iets waard. Bedoel, t gaat om het feit dat je hem geeft, niet om het geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, anders heb je toch niets aan die kerstkaarten, ze zijn er immers om ze te versturen toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het gaat erom dat je laat blijken dat je aan iemand denkt. Vaak speelt het idee ook mee dat je het een prachtige kaart vindt die waarschijnlijk door niemand anders zal worden verstuurd. Mocht het gierig zijn, hoe verklaart men dan dat eigenlijk iedereen gebruik maakt van de goedkope decemberzegels. In dat licht gezien zou ik me eerder daar aan storen. Stoor je er dus niet aan en stuur die kaart aan iemand waarvan jij denkt dat die het beste bij iemand past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerstkaarten sturen is al commercieel genoeg.
dat de kerstkaarten een gift zijn van een goed doel die je steunt maakt jou kaart juist waardevoller dan die hallmark kaart uit de winkel. Als de ontvanger de prijs van het kaartje belangrijker vind dan het gebaar zijn ze sowieso geen kaartje waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hoor, doen wij ook altijd thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor,daar zijn ze toch voor?En helemaal gratis kom je er toch ook niet vanaf,je zult er toch een postzegel op moeten plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kerstkaarten krijg je weliswaar gratis, maar er zit altijd een acceptgiro bij voor het goede doel. Dus als je wat overmaakt, dan zijn het toch gewoon betaalde kaarten?

Als je er moeite mee hebt, maar het toch zonde vindt om de kaarten niet te gebruiken of ze weg te gooien, dan is dit misschien een tussenoplossing.

Koop zelf een pakje rode of/en groene blanco kaarten en ga creatief aan het werk. Knip mooie tafereeltjes uit de gratis kaarten en plak die op jouw groene en rode kaarten. Leuk om te doen, niemand die daar de gratis kaarten nog in herkent en jij hebt je kaarten voor volgend jaar klaarliggen.